Monday, February 14, 2011

resipi kuih pau daging turun temurun


setiap kali lalu kedai yg ade pau..
mesti aku telan air liur...gulp gulp!
bukan ye xmampu beli...tapi seketul jek da rm1.60...wth!
baek aku g makan nasi...lg kenyang...kite mesti buat pilihan bijak ok...hehe
so mase cuti ari tuh..10x aku cakap ngan mak aku nak buat kuih pau...
mula2 mak aku xlayan...mak aku ajak buat karipap pulak...adoi...
tapi aku xbputus asa...ari2 aku cakap bende yg same...
mesti mak aku tensen kan...haha
mase akak aku sume da balek umah...
dorg la yg mrealisasikan aku puye mengidam nih...
cpt2 aku g taye google resipi kuih pau...hehe
senang gile!!

nih inti dia..kali nih wat inti daging..


tradisional puye..sempat lg aku g tebang daun pisang...asal pulak daun pisang besau tp pau toit jek tuh...sabor jela..hehe


selepas dkukus...xsangka jadik betul2 pau aku nih...maklumle 1st time buat...rupe xpenting ok..janji sedap...=p


resipi aku cilok kat SINI


notatangan: selamat mencuba!=)

9 comments:

APAN said...

aku rse ko cari resipi kat google je...
yg buat kakak2 ko kan?
haha...

+akufobia+ said...

makan panaspanas nice.

Siti Nizam Samsudin said...

Sedapnyaaaaa pau-pau tu semua..gemu !! Ekekeke :)

Cik Yana said...

pehh~ makan tengah panas-panas sedapnya :)

+dieabella+ said...

apan: ciss..aku yg uli ok...=p

akufobia: tau xpe...

siti nizam samsudin: hehe...mmg sedap!!

cik yana: tau xpe...hehe

Nuff4u said...

salam..mai sebiji boleh bella

apik pehe said...

aaa...dokleh tgk la jajan2 nih..wat perot nok makang jer..hahaha

ghost writer said...

ala..takat uli jer,adik ko yang kecik boleh buat aper..hihi

nak rasa satu leh tak,lau tak dapat free orang nak beli jer.

+dieabella+ said...

nuff4u: nah!hehe

apik pehe: makan la bkn makang...=p

ghost writer: ko ingat sng ke nk uli...kne gune teknik yg betul tau br sedap...hehe...utk ko bg 10 pon boleh...=)