Tuesday, February 8, 2011

Quotes of the day



Couple years ago , they do a survey about married couple who have the most divorced rate. Couple who lived together before married had the higher rating; couple who is arranged married had lowest rating. So it was said that arranged married last longer and better.


ulasan: ade betul jugak kan..tapi relevan kah utk zaman sekarang??tapi ade ke org praktik kan lagi??tapi dulu kan selalu jek mak bapak yg aturkan xpenah jumpe pon....tapi bahagia jek sampai sekarang kan...tapi aku pon kalau boleh xnak la kot...sebab kite xkenal org tuh cmne sume kan...tetibe nak kawen nak tdo sebantal..apehal??haha...tapi mak aku memang da cakap..g pilih sendiri...hehe...tapi kan kalau dijodohkan ngan laki yang ALIM+EDUCATED---->phD holder ke+ENSEM....ape salahye kite terima kan....hahahaha...dan2 cakap jodoh tuh ALLAH yg tentukan...tapi REDHA ALLAH tu kan terletak pada REDHA ibu bapa----->ustaz love yg cakap...hehe

6 comments:

Burp said...

insyaAllah.. orang yang baik-baik akan ditemukan jua dengan org yang baik-baik.. :)

Abu Luqman said...

insyallah doakan ye...nak kena amik PHD lah gitu ye..huhu

APAN said...

moge mendapat suami seperti yg diidamkan tu...
:)

+akufobia+ said...

parent mesti kasi yang baikbaik punya untuk kita walau mereka tak faham kita.kan.paling kurang mesti tak dapat yang worst dari apa yang kita jangka.aleale.haha.

Ustaz Love said...

Salam..

ada satu lagi Ustaz Love cakap tapi lupa nak dimasukkan :

"Ustaz Love pun hensem gak"

Sekian

+dieabella+ said...

burp: btul2..amin...=)

abu luqman: phD tu contoh jek..hehe

apan: amin...=p

akufobia: seronok tgok married kapel yg djodohkan..bahagia gile..=)

ustaz love: kene tgu pix ustaz br leh sapot statement tuh..hehehe