Monday, January 31, 2011

lipan!

aku rase nih mesti bapak dia..hoho

malam semalam dalam pukul10...ayah aku da stat moto nak g warung..aktiviti wajib...mak aku tgh tgok tv ngan dak diea...tibe2 mak aku panggil akak aku..suara mak aku mcm cemas+cool...dlm hati aku mesti ade ape2 nih...aku pon ikut akak aku yg tgedek2 kuar dpd bilik...sekali amik ko...ade lipan besau gile kat dapur!kucing aku lak tgh makan...ape lagi dak diea tarik slow2 kaki kucing aku...kucing aku wajib dselamatkan ok..hehe..akak aku cpt2 suh amik btg mop+ ridsect...tu jela senjata yang ade...cpt2 akak aku ketuk lipan tuh..pastu ridsect kan sekali...bg dia pening...pastu hempap bdn dia dgn kerusi...bende yg xabis2 kuar dpd mulut 'ayah xde ayah xde'..haha...takut wei!...ktorg biau jek kan lipan tuh...tunggu ayah aku amik tindakan selanjutye..setiap 5minit g check lipan tuh ade lg ke x...hehe

dalam pukul 10 lebih...dgr bunyi moto ayah aku...cpt2 aku+dak diea tercongok kat depan pintu...'ayah ayah cepat masuk'...ayah aku mane leh gertak skit...muke da risau gile...'nape nih'...dak diea ckp 'cptla masuk...ayah xde td'...trus ayah aku nak masuk umah xtanggal kasut...haha...aku cakap 'lau ye pon cabutle kasut tuh'...hehe..pastu br ktorg tunjuk lipan tuh...pastu ayah aku amik hammer(lupe BM dia ape) ketuk lagi lipan tuh...pastu ayah aku g buang..aku cakap la 'nape umah kite banyak lipan'..tah2 da beranak pinak da lipan tuh...ayah aku cakap kan musim hujan tu sebab dia banyak...yeke??aku siap syorkan panggil penghapus serangga mcm dlm cite omputih tuh...suh dia tengok 1umah..hehe


notatangan: langkah berjaga2...sume org kene pakai selipar tdo katun2 all the time...=)

11 comments:

WunnyNiwaa said...

eee takot nye kalau ada lipan besar nak mati masok rumah..kalau anak lipan pon kite dah larik keluar umah wuuwuwuwu

Belalang Hijau said...

perh...besau tuh...naik seram pulak nengok...hee

RuSh D said...

bahaya lipan tue..

biskut said...

musim hujan kot...sejuk kat umah dia.hihi

Ustaz Love said...

Salam..

BI : Hammer
BM : Mertun :D

+akufobia+ said...

kesian lipan tu mati.haha.

Un Phat Lee said...

mak aih.geli

Fateen said...

akak kalau nampak lipan ni memng menjerit satu rumah.takutkan bisanya.

+dieabella+ said...

wunnyniwa: takut jugak...tp kene bunuh dlu br leh lari...hehe

belalang: mmg besar...bapak dia..

rush d: tula...xtau dia dtg dpd mane...

biskut: hehe...ye kot..

ustazlove: mertun tu ape ustaz?hehe

akufobia: nasib dia..haha..

un phat lee: da besar cmtuh sume geli...hehe

fateen: tau xpe...bisa dia bhye...

saraeisyabalqis said...

wahhhh..besar nye lipan tu!!eiikkk..
geli binatang banyak kaki..urghh!

sy dulu penah lgi sadis..sy suke makan dpn tb time makan kat uma..ngee..
upenye2 tanpa d sedaru..lipan tu duk sedap ngadap sy makan..besar cmni gak la..huuuu..seram!

+dieabella+ said...

saraeisyabalqis: lipan tu pon nak makan gak...hehe