Monday, December 13, 2010

perigi buta


arwah atok aku ade kebun durian..
dulu mase kecik2 memang aku+sedare2 g jage kebun tuh..
tunggu durian jatuh..
kalau ade monyet+kera+lotong datang nak tebuk durian...
ktorg goncang tali yg disambungkan dgn tin2..
nanti mencicit kaum kerabat dorg lari..haha
kat kebun tuh siap ade pondok lagi tau..
ktorg wat unggun api..
bes gile zaman kecik2 dulu..
pastu kat dalam kebun tuh jugak..
ade satu perigi buta...
ktorg panggil dia perigi buta sebab perigi tuh da xdgunakan..
tapi ade org panggil perigi buta sebab perigi tuh da kontang kan...
dsebabkan perigi buta tuh jauh ke dalam kebun..
da nak masuk area paya..
arwah atok aku salu warning kat ktorg jgn maen2 kat perigi buta tuh..
arwah atok aku cakap ade hantu la kat situ..
nanti perigi buta tuh sedut budak la..
satu hari tuh..
ktorg puye gatal g jengah perigi buta tuh...
ktorg jolok2 perigi buta tuh gune kayu..
nak tau dalam ke x...
tgh sebok jolok2 gelak2...
tetibe sepupu aku nih termasuk dlm tuh..
tergelincir..terkapai2 dia...
ape lagi menjerit dia..'tarik aku tarik aku keluar'...
aku+yg laen bsusah payah angkat dia naek sebab mase tuh dia yg plg besau sekali..
alhamdulillah dia berjaya naek ke atas..
satu badan lencun siap dgn sampah sarap daun2 kering sume melekat kat badan dia..
ayat pertama yg keluar kt mulut dia'matilah aku kene belasah kalau ayah tau nih'..haha
aku cakap xpe aku leh amik baju baru kt umah..
bila aku sampai balek kt kebun tengok ayah aku ade..
kantoi sudah..hehe
ayah aku suh sepupu aku balek trus..
memang xleh lupe kot kejadian tuh..
kenangan...=)


notatangan: mase kecik2 kawan aku sume lelaki..nsb baek aku xjadik tomboy..haha!

13 comments:

Burp said...

kan dh kena sedut ngan antu.. ahahaha

apek poyo said...

tu lah..begga bona..dah org tuo² koba jgn..jgn dibuat la...ekekekek

+akufobia+ said...

time kecil main apaapa pun best.hee.

+akufobia+ said...

time kecil main apaapa pun best.hee.

+dieabella+ said...

burp: hehe..penunggu perigi buta..

apek poyo: begga tu ape?hehe

akufobia: tau xpe..maen mcm2..hehe

iszieylyanziy said...

hahaa,,,sengal,,,tp sweetmemori kn

zaitun @ kak tun said...

hehe...ade ke lontong?

+dieabella+ said...

iszieylyanziy: tau xpe..hehe

zaitun@kak tun: sori2 slh eja...lotong..hehe

mijieywardie said...

kenapa panggil perigi buta?? kenapa x panggil perigi celik?? xpun perigi rabun.. kenapa??

APAN said...

kalau ckap padan muke kat die xpe kot...
orang da pesan xnak dengar kate...
sme je ngan ko....
haha...

nasib baik xde pape...

+dieabella+ said...

mijiewardiey: sebab perigi tu buta..bukan perigi tu rabun ke celik ke..haha

apan: dulu kecik2 mane tau..perasaan ingin tahu sgt menebal ye..hehe

Anwar Faiz said...

hehe..nasib bek bukan dieabella yg jatuh dlm perigi tu..huhu

+dieabella+ said...

anwar faiz: nsb baek aku pjg umo lg..hehe