Monday, December 20, 2010

jom kahwin!


kadang2 aku tengok senang2 jek kan orang kawen...kene tangkap basah pastu kahwin...pregnant pastu mak ko pengsan pastu kahwin...maybe da jodoh ko...kahwin awal...persoalannya...da bersedia ke ko mendidik anak ko nanti??..diri sendiri pon xsemegah..harap ko dapat didik anak tuh..kesian dorang..hoho..ok2..biaukan kisah tuh..sebab aku bukan nak cite pasal kahwin awal pon..aku nak cite satu kisah nih..KISAH BENAR..

kisah nih dceritakan oleh member aku..aku bukan nak bukak aib sesape..just amik iktibar..yg baek kite wat teladan..n yg buruk kite wat sepadan..no offence ok!..ade sorang mamat nih nak kawen...n bakal bini dia tuh keje nurse...mamat nih pulak xde keje..menganggur..ade hati pulak nak kawen..xsedau diri nak mampos...then mamat nih mengambil langkah berani mati..dia mengEXCIDENTkan diri beliau pastu dapat la claimed insurans...asal xmampos terus jek..pastu da dapat duit tuh dia wat la kawen..korang leh imagine x berape percent xguna puye mamat tuh.. n i was wondering mcmnele perempuan tuh nak kawen dengan lelaki yg xde keje atau dgn lebih tepat lagi MALAS keje..mase ko bercinta leh la ko tolong topupkan, g dating ko yg kuar duit..tengok sikit sampai bila ko leh BELA mamat tuh..ayat aku kejam gile..haha..tapi kebenaran mmg perit utk dtelan ok(ade kene mengena ke?)..n lebih memeranjatkan lagi..ade pulak orang ketiga..laku jugak si mamat nih...huh!ade kawan nih salu la mesej mamat nih walaupon tahu mamat nih da berkahwin..sebab mamat nih byk sangat kot mase...kononnya dulu mase zaman sekolah memang kawan nih da lame pendam perasaan kat mamat nih..n si mamat nih selamber cakap..'asal ko xbgtau ko minat kat aku,kalau x aku xnak kawen ngan bini aku nih'..siyes kalau mamat tuh ade depan aku da lame kene sekeh ngan aku...n kawan nih decide xnak mesej da mamat tuh..

komen aku..xpayah la nak being DESPERATE setakat lelaki mcm tuh..pelik betul aku...kalau mamat tuh bdk medic ke keje engineer ke..aku pon nak berebut sekali...nih xde keje..ko expect ape dpd dia???pas kawen dia nak cari keje pastu keje sungguh2 siang malam...no way la..aku da tengok mcm2 gelagat kapel skang..so aku lebih berhati2..ALLAH knows better..


notatangan: if he's the one...how will i know??=)

14 comments:

me suya said...

laa ingtkan cerita kawen kamu..
tapi kan, kite setuju pendapat kamu.. dah xde kerja,ada hati nk kawen.. zaman kapel kalau mintak topup bagai tu kan.mahu kite sekeh pat lima nam kali~

Anwar Faiz said...

haha..ingat bella yg nak kwin dah..hehe

iszieylyanziy said...

maybe dah jodoh dorang kot,,tapi mintak jauh la dari dijodohkan dengan laki yang macam tu,,seram,,heheheh

abdul rasyid..... said...

gua ingineer lagi 4 tahun la tapi...insyaAllah.....ngeh3

Alynn Notnot said...

kalau bini dia dgr ayat tu mesti frust kan bini dia tu. mintak jauh la drp golongan laki mcm ni.

Pendekar said...

erk? kalau pendekar..lempang je..haha

BezBuddy said...

laki xgune jumpe pmpn bodoh...cmni la jd nye...lau nak bercinta sile GUNE otak k :D

Burp said...

napolaa org yg camtuh gak jadi kejaran? haiyoo~ hahaa

+akufobia+ said...

kick.

thomas said...

macam-macam pun ada.

+dieabella+ said...

me suya: i single lg..hehe..tula..tersalah pilih..

anwar faiz: blaja kene kasi abis dulu..hehe

iszieylynaziy: tau xpe..takut...

abdul rasyid: yeke?mesti ramai yg berebut nti..hehehe

alynn notnot: yup..mtak djauhkan..amin...=)

pendekar: kasi karate skit sama mamat tuh..hehe

burp: tah la..cinta kan buta..kononnya!hehe

akufobia: tendang..hehe

thomas: tau xpe..tkt nak pk mase dpan yg xpasti..hoho

Lina_Lin said...

love this entry,good job dear!

APAN said...

hoho...cool giler mamat tu....
macam celake!haha...

+dieabella+ said...

lina_lin: thanx awk!=)

apan: tau xpe..useless!