Monday, June 7, 2010

karipap telur..sedapp!!


ari nih aku nak mbongkarkan resipi rahsia keluarga SALIHA ABU..haha
ni adalah resipi turun temurun family aku sejak zaman masihi lagi..
ktorg mmg da bese makan karipap telur..
n aku xkan pelik lau ramai yg xtau wujudye karipap telur d muka bumi nih..haha
sebab lau aku cakap kt sape2..
mesti sume terlopong mulut pastu masuk lalat sekor..hehe
tapi skang aku tengok da start jual kat bazar ramadhan..
alhamdulillah akhirye resipi mak aku da dterima ramai..agagaga
adik beradik aku mmg xbape minat kt karipap kentang..
karipap sardin lak lau org jual mesti bawang jek lebih..
baek jual karipap bawang trus..hoho
ok jom tengok camne wat karipap telur!


inti dia..telur+carrot+bawang+kacang peas


cantek x aku ketip karipap nih..hehe..pastu bila da siap kene susun macam nih..baru de org dtg meminang(mak aku cakap)..hehe


pastu goreng sampai warna keemasan k..


pastu tapis sikit minyak dia..xsempat nak letak lam pinggan da abis kene ngap..hehe


notatangan: sekian..selamat mencuba!!

26 comments:

NARDtheNERD said...

xpedas la eyk?
=))

.::WaNiE::. said...

eh tetiba teringin nak makan karipap

RaMa2UnGU said...

takde yg pelik dah kat dunia ni..

nmpak cam sedap, insyaallah bila rajin dan kelapangan bleh cuba..ngeeeeheheheee

BezBuddy said...

sedap sgtttttttt..nk karipap telorr

si[jari] telunjuk said...

huyooo..sangat kretip...:)

Aidi-Safuan said...

ko masak ke nih? boleh dimakan ke? :P

+dieabella+ said...

nardthenerd: xpedas pon..lau ko nk tmbh cili padi lam inti dia pon boleh..hehe

wanie:mengindam eg?hehe

rama2ungu: selamat mencuba..=)

si(jari) telunjuk: thanx..=)

sarah shafie said...

karipap telur..tringat plak citer minah karipap baru2 n..hehe

AesyaZealous said...

sedapppnyee

+dieabella+ said...

aidi safuan: mst ar masak sndri..n mstla leh mkn..werk!

sarah shafie: yeke?xtgok lak cite tuh..

aesyazealous: mmg sdap pon..hehe

mahira oya said...

inti telor ye..wow..sedap kan tu..

Cheqna said...

waah..merata tempat nampak kuih karipap..bestnya, my fav.

creative buat inti baru, may be i shld try it one day :-)

hans said...

pos dkt aku oit
hahaha
sedap tu

p/s : jgn lupa baca episod baru ADKDA http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/antara-dia-kau-dan-aku-episod-29.html

xRaafikx said...

boleh coba buat ni. then boleh jual. untung bahagi sama rata ye ? :p

+dieabella+ said...

mahira oya:sedap2..hehe

cheqna:selamat mcuba!=)

hans: nak pkai pos laju ke xpress?haha

xraafikx: 80 20 la..br adil..hehe

cikCEPET said...

waa..~~
ttbe jew ase na ngap karipap..!!
hehee

:))

ZilaJai said...

adoiii...lapar le plak nengok karipap nih! my peberet kuih nih! huhhh!!!

+dieabella+ said...

cikcepet:hehe..sok pg2 g beli eg..

zilajai: sila telan air liur anda..haha

Abu Luqman said...

mai karipap sebiji

+dieabella+ said...

abu luqman: meh dtg umah..heheheh

farysa said...

sukanya karipap telur
dh lama xmkn
ssh sgt nk cri

+dieabella+ said...

farysa: tu la..kne wat sendiri br puas mkn..hehe

911 said...

nampak sedappp...

cik nur said...

tgh lapar ..
tgk karipap terus telan air liur
dah lmer tak mkn karipap telur cz jarang org jual..
sedap nyer..

nigelsim said...

sweden also got giant karipap! hahah!

Nur said...

woah..macam menarik je..