Wednesday, April 7, 2010

fobia dengan insan bernama LELAKI

waktu kejadian: 530 pagi
tempat kejadian: melaka central(mc)

dulu aku kan stdy kat matrix kedah...
so bile aku nk balik cuti..
tiket mst kul800 mlm...
n sampai melaka lam kul6 pagi..
tp ari tuh sampai awl nau pulak...
korg bayangkan kul530 pagi...
sape jek yg ade kat MC tuh..
after da call akak aku suh amik..
aku pon dudukla kat luar MC tuh...
tiba- tiba.....

abg botak : adik..nak taye pukul berape?
adik comel: kul530..(mase nih aku mmg xsyak pape lg-ok aku bodo)
abg botak: (duduk kat sebelah aku-tp jauh gak la)...dari mane?
adik comel: kedah
abg botak: study ke kat sane?
adik comey: aha..(psl le mamat nih myebok lak)
abg botak: study katne?
adik comey: matrik..
abg botak: ooo..pandaila nih..
adik comey: eh xdela..bese jek..
abg botak: nak balek naek ape nih?
adik comey: tunggu akak jemput(sangat jujur)
abg botak: adik nih COMEL la...leh tolong abang x?
adik comey: (dalam ati-hah??tolong ape???-aku da start pk bukan2-sume doa aku bace)..tolong ape?
abg botak: tolong msg kawan abang nih..abang xde kredit..
adik comey: (perghh!!igat aku bodo cam dia ke-taktik lame)..badan aku da start shaking da..aku xtau nak bg reason pe..dengan bangang ye aku jawap..XLEH LA..sebab nak ckp xde kredit aku tengah msg ngn ehem2 mase tuh..
abg botak: (naek antu-siyes aku takut)..dia bdiri n said..xkan itu pon xleh..adik jangan BAJET BAGUS la..bla ...bla...bla...
adik comey: senyap jek..speechless..aku biau jek dia nak mare aku..aku xbalas 1ayat pon..aku peluk jek beg baju aku..n doa lam ati...(ya ALLAH, lindungilah hambamu ini..jgnle dia nak culik aku ke..nak wat pape kat aku ke..cptla akak aku sampai...sebab aku xtau nak lari kat mane)
abg botak: dia macam da penat mbebel kot..n maybe dia da fed up ngan aku..sebab memang aku da xpandang langsung muke dia n xbalas ape yg dia cakap...last ayat dia...adik MEMANG BAGUS pon..n trus dia blah......

terus akak aku sampai....balek tuh aku cite kat family aku...sume gelak kan aku...ciss!!

notatangan: manusia lebih bahaya dpd antu..trust me...hoho

16 comments:

lemontree said...

Amalkan Ayt Qursi msa kuar umah....lagi satu kn jaga2 dgn kaki pukau n kalu kena ragut jgn mlwan,dudk tempat ramai2 org....lagi satu kn pompuan memnag pandai n kuat xp jgn tunjuk kuat duk sorang2 tempat sunyi2....len kali sebelum samapi gtau la sedara dulu aduss...iklhlas dr mr lemon

nabila said...

gile pe mamat tu??? da la tak kenl ttbe nk mintak tlong..klu aku pun gabra!!

|| NaFiRaa || said...

huh!! mmg betol pon!! orang lagi bahaya dari hantu.. kena lebih berhati2..

belalang hijau said...

hati2 dgn laki2 zaman skrg...

zOuL_iMMe said...

wah..lain kali buat2 pekak...aaa??
ape???aaa??haha...

Cahaya CeLL.ғь said...

blogwalking...

Izz said...

tindakan yg bagus.!
dnia skang ney tak mntu.
org ley wat ape2 jew.

Nurul Harun said...

menakutkan.. tp betul tindakan awak.. jangan layan je..kalau layan lg menjadi. baik diam!

+dieabella+ said...

lemontree: thanx 4 da advices...hehe

nabila: tau xpe..

nafira: tula..ssh jadik perempuan..hoho

belalang: baek en belalang..=)

zoul_imme: xterpikir lak mase tuh..hahaha

cahaya cell: sila2..=)

izz: btol3..

nurul harun: yupp..dun talk to strangers..hehe

Shiela Latif said...

seramnyer dik oiii...lain kali jangan balik time gelap2 camtue k... :)

MiSs TOrA said...

matrik kedah changloon ek?sy org kedah hi3
klo sy jd awk pn sy mmg takut giler ar..da la pg2 buta tu klo da kwn sorg x pe gak..nsb le dia blah cm tu je kn..len kali blik siang2 le bhaya la skrg ni

noor afzan said...

betul2..
last statement tu mmg betul.
lagi2 zaman skang..

chemay said...

whoahhh O.O
menakut kan la laki cam tuh
phsychopath
:S

mohdhairihassan said...

wahhh... pengalaman tuh..
semoga semakin tabah ye.
bertabahlah!
^_^

+dieabella+ said...

shiela latif:.i have to..tiket ade mlm jek..hoho

miss tora: yupp..changloon..org kdh ktne??

noor afzan: hehe..kne lebih berhati2..

chemay: tau xpe..

mohdhairihassan: ok..aku akan bertabahlah..haha..

tricksrex said...

babe, matrik kedah?changlun ka?adekah kte pernah bertemu di sana?hahaha