Friday, March 26, 2010

kecantekan di sebalik tudung itu...


1st of all...
aku bersyukur sebab kat malaysia nih bertudung bukan satu benda yg dianggap ganjil..
de sesetengah negara tuh..bertudung pon da jadi satu masalah..
tp dorg bmati-matian nak mpertahankan hak mmakai tudung..
tp kite kat malaysia..lagi mau bukak...sendiri mau pk..
ok2..back to da topic..
aku xpenah terpikir pon nk bg ceramah free kat korg..
n xlayak pon raseye...ngeh3..
aku juz nak myingkap rahsia2 disebalik perempuan yg memakai tudung...

1) muka yg berbeza..haa??
aku da beberapa kali hampir pengsan sebab xkenal kawan sendiri..
bila pakai tudung nampak laen..
bila jumpe kat bilik nampak laen sangatttt...
sampai de kawan aku kena ckp..
wei ni aku la..
then baru aku kenal..
lorr ko ke??hahaha

2) rambut
honestly..memang aku sangat mengagumi cara2 wanita menjaga rambut..
rambut kan mahkota wanita...hehehe..
bila g lepak2 bilik kawan2 aku..
mesti tkezut tgok rambut sorg2..
pastu sebokla cite pakai shampoo ape..perapi ape..=)
de kawan aku sorg nih...mmg perfect gile..bg aku la..
mmg untung gile sape yg dapat kawen ngan dia..
alim+cantek+pandai+kaya..wut more u need??
sampai de kawan aku cakap..
LAU AKU LELAKI..DA LAME AKU KAWEN NGAN KO..
gila kagum ngan dia..
1st time g lepak bilik dia..
10min mata aku xbkerlip pandang dia..
ok aku bkn LESBO...hahaha

notatangan: semoga tudung yang kita pakai dapat menjauhkan kita daripada fitnah..aminn..=)

15 comments:

Alynn Notnot said...

amiin :)

TeRRoRRiZZ said...

amin jugak............

+dieabella+ said...

alynn notnot: bgus3..=)

terrorriz: gud gurl..=)

tricksrex said...

yups..
btol tu bella..
smoge tudung ni kekal melekat walo ape pon jdi kat aku

akulah superman said...

gud2 gurl~~~
aurat adalh maksiat!

+dieabella+ said...

tricksrex: btol3..aku pon arap mcm tu gak..dunia skang byk nau dugaan..hoho

akulah superman: byk gle blog ko..xtau nk skodeng yg mne 1..hehe..

uncle said...

betul..aurat itu maksiat.kirim salam kat kawan ko tu ek hihihhihihihi

bellar0ssa said...

hmm pelik tak kau rasa kalau orang yang pi kelas pakai tudung..lepas kelas tudung melayang?

MiSs TOrA said...

hehe..cm sy dgn kwn lak salu sembang sal rambut hehe..semoga kekal bertudung kpd sesapa yg betudung ye..yg x dtg seru ag smoga utk masa yg akn dtg tebuka ati bertudung ats kerelaan n keikhlasa ati :-) amin

+dieabella+ said...

uncle: aikk len mcm jek buyi ye..bgtau kat auntie..haha!

bellarossa: kes on off nih da dianggap bese kan..tah la..arap dorg akan kekal pkai tdg 1ari nnti..amin..=)

miss tora: btol3..amin...=)

noor afzan said...

salam sis..
singgahsini balik..
betul2..
tudung tu untuk elak firnah..=)

pak long said...

salam...
ikut syariat ISLAM anda pasti selamat..

LadyCaja said...

amin..

+dieabella+ said...

noor afzan: tau xpe..=)

paklong: insyaallah...=)

ladycaja: aminn..=)

rossoneri said...

hahah biasa la tuh, kalau duk hostel nih, biasanya kwn kita non-muslim la akan ckp... kenapa muka kamu pakai tudung lain bukak tudung lain...hahah...